Emilia Kałucka — mailowo kontakt@dpslisowice.pl lub telefonicznie 46 831 11 21.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Lisowice 13 95-040 Koluszki
Dom Pomocy Społecznej w Lisowicach dysponuje dwoma budynkami. Przy bramie wjazdowej zamontowano domofon. Przy drzwiach głównych do obu budynków zamontowano systemy przywoławcze, systemy takie zamontowano również w toaletach. W obu budynkach korytarze przystosowane są dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. DPS wyposażany jest w windę w budynku A (mieszkalno-administracyjny) oraz platformę pionową, schodołaz, krzesła o napędzie elektrycznym oraz podjazd w budynku B (zabytkowy pałac). W obu budynkach pomieszczenia oznaczone są tabliczkami z alfabetem Braille’a, na poręczach schodów zamontowano nakładki informacyjne w alfabecie Braille’a, schody odpowiednio oznaczono taśmami. Drogi ewakuacyjne w obu budynkach i kierunki ewakuacji oznaczone są tablicami, zgodnie z przepisami ppoż. Tablice ewakuacyjne nie są przystosowane dla osób słabowidzących i osób niewidomych. Ciągi komunikacyjne wyposażone są w oświetlenie awaryjne. Zamontowano maty i krzesła ewakuacyjne dla osób niepełnosprawnych. Na terenie DPS w Lisowicach wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych w pobliżu głównych wejść do obydwu budynków. Biorąc pod uwagę specyfikę naszego domu oraz dobro podopiecznych, nasi pracownicy służą wsparciem osobom z zewnątrz. Do obu budynków można również wejść z psem asystującym/psem przewodnikiem. W Domu Pomocy Społecznej w Lisowicach nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu jak i online. Systemy przywoławcze, maty, krzesła ewakuacyjne oraz oznaczenia w alfabecie Braille'a zostały zrealizowane w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”. Zadanie zostało dofinansowane ze środków PFRON.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Opis dostępności komunikacyjnej:
Dom Pomocy Społecznej w Lisowicach posiada pętlę indukcyjną, co ułatwia komunikacie z osobami słabosłyszącymi. Serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test). Serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML5 WCAG 2.1 (minimum AA) Serwis spełnia normy Europejskie.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat Dostępności „Jednostka Bez Barier”
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).